dinsdag 17 februari 2015

Negenentwintigste kastje

#29 Onderste plank...

Ik maak graag jam in de zomer en in de herfst maak ik de stoofpeertjes in...
En dan geef ik wel eens een potje weg... Daarom moeten de potjes ook een beetje opgespaard worden... maar niet zoveel dus. 
Ik deed ze altijd maar achter het deurtje en op een gegeven moment past het gewoon niet meer... dus dan stapelde ik ze er maar gewoon bovenop... Verschrikkelijk!!


Okee, alles er eerst weer even uit... dan blijkt het nog meer te zijn dan ik dacht...


Mijn sapkannen en flessen, die moeten echt blijven, maar ik kon ze niet eens meer normaal uit die kast halen...


Twee oude weckpotten met een jasje.. links door mijn moeder gemaakt en rechts door mijn zusje gemaakt... die blijven!!


Een heel klein schaaltje, nam mijn zus mee van vakantie... mooi om je theezakje op te leggen, gaat dus in de keukenkast bij die andere kleine schaaltjes... dan wordt het nog eens gebruikt.


Mandje voor plantje, naar buiten ermee...


Een grilpan... in de pannenkast...


Een wijnfleshouder... mag ook nog blijven...


Rolletjes, om in te zaaien... deed ik niet, ga ik ook niet doen... weg dus...


Zegels van DE, even uitzoeken...


Okee, dit is het aantal potjes en flesjes dat mag blijven, dan heb ik in ieder geval een paar potjes om te pakken als ik weer jam ga maken...


Deze waxinelichthouders gaan in een bak boven, waarin meer dingen zijn gegaan voor op een rommelmarkt...


En dit.... MAG ALLEMAAL WEG...!!
Keurig in de glasbak gedaan natuurlijk... en plastic bij plastic... ja, ik doe netjes aan gescheiden afval...


Dan hou je zo'n plank over.... gewoon met ruimte... niet te geloven...


Hierna volgt een plank uit deze kast... en dan nog een paar haha...


Fijne dag allemaal,
Geniet ervan....

Liefs,
Mirjam

2 opmerkingen:

  1. Wow, wat een verschil! En dat theezakjesschaaltje, daar ben ik helemaal verliefd op, wat een mooierd!!! Die kleuren!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Als ik jouw opruimklus zo volg voel ik al lucht.. Wat zal het dan voor jou echt lekker voelen :-) En ja ik ben ook heel strikt in het scheiden van afval.

    BeantwoordenVerwijderen