maandag 16 februari 2015

Achtentwintigste kastje

#28 Het kastje naast de laatjes...

In diezelfde grote kast in de woonkamer zit naast het ladenblok ook nog een deurtje...
En wat er achter dat deurtje zit, durf ik bijna niet te laten zien hoor...
Wat een bende...


Eerst maar eens de bovenste plank.


Alles er uit om te zien wat er in huist. En gelijk de plank even schoongemaakt...


Ja, de broodbakmachine moet er echt weer in terug...


Maar verder?
Een blauwe glazen schaal, vol met rommeltjes en papieren, meestal recepten die Ben bewaarde.
De recepten en andere papieren gaan in een van de lades aan Ben zijn kant en de glazen schaal heb ik schoongemaakt en boven gezet voorlopig...


De rommeltjes allemaal weggedaan, zitten er al jaren in en worden dus niet gebruikt.


Deze mooie kan mag in het zicht, hoger in de kast...


Deze kleine flesjes gaan terug in de kast..


Een heel retro keukenhulpje, kreeg ik laatst van mijn moeder en het werkt nog goed...
Terug in de kast dus.


Nu heb ik ook nog die voedseldroger en een pasta-machine, beiden in de doos in het washok, maar die kunnen er nu bij in de kast, veel handiger...


Netjes en overzichtelijk... ik hou er van...

Fijne dag vandaag,
liefs,
Mirjam

4 opmerkingen:

  1. Wij wonen klein en hebben nauwelijks kastruimte, daar ben ik aan gewend en ik vind het prima zo. Ik verbaas me nu over al die spullen die jij hebt :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Keurig Mirjam!
    Fijne zonnige dag verder! Liefs, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Kastjes en laden zijn er voor gemaakt om iets op te bergen en het is toch bijna onmogelijk om alle spullen die je wilt bewaren of gebruikt super netjes te rangschikken en te stapelen omdat niks van dezelfde afmeting is.Maar het is net wat jij altijd schrijft: je weet door het leeghalen weer wat je hebt en waar je het kunt vinden wanneer je het nodig hebt.
    En flessen en potjes met schroefdeksel verzamel ik ook,grijp je nooit mis in de tijd van confituur maken.

    Hé, heb ook zo'n raspje maar dan geheel van metaal,gebruik het enkel om kaas te raspen want zie me daar nog geen hele en ook geen halve rode kool mee kleinmaken zoals afbeelding op doosje laat zien ;-))

    Lieve groet,Ger

    BeantwoordenVerwijderen