dinsdag 2 juni 2015

Negenenveertigste kastje

#49 Van boven naar beneden


Ik ga vanaf vandaag deze hoek aanpakken. Hoe dit zo is gekomen? Nou, we hebben niet zo'n groot huis, met maar twee slaapkamers. Eentje is uiteraard onze eigen slaapkamer en die is gewoon netjes... altijd hoor, echt waar...
En die tweede slaapkamer, nou dat is logeerkamer, computerkamer, opslag en hobbykamer tegelijk. Tja en dan krijg je dit. Als we logees hebben dan gaat er heel veel naar onze slaapkamer, want mijn logees wil ik dit niet aandoen... dan doen ze geen oog dicht. Maar verder...

Afijn, ik begin gewoon van boven naar beneden.
De bovenste plank eerst dus...

Zo op het eerste gezicht valt die nog wel mee. Hier stonden tot voor een paar maanden allemaal ordner-dozen van Ben, vol met tijdschriften over motorfietsen. Die zijn weg, maar moet je zien hoe snel zo'n plank dan weer vol groeit...


Een stapeltje oude boeken en LP's van Ben liggen hier nog op, en een koker vol met posters...
Ook nog een huisje dat we ooit tijdens een crea-avond begonnen te beplakken. Of dat ooit nog eens afgemaakt gaat worden?


De LP's gaan weer op een keurig stapeltje... 


Het dienblaadje gaat ook terug, maar dan met mijn spulletjes er op... veel opgeruimder.


Dit zijn echt nog hele oudjes, dat Lehrbuch der Topographische Anatomie... eentje van Ben zijn opleiding... En nog een oud Winterboek, schooltijdsentiment... Ze blijven natuurlijk.


Dit gaat voorlopig nog even terug op de plank, als het er aan het eind van het jaar nog steeds zo bij staat, dan doe ik het naar de kringloop of zo...


 Koker met posters van Ben, gaat direct terug op de plank...


En dan is er niet zoveel veranderd, maar het staat toch een stuk netter...
En daar ging het om...


Taak weer volbracht, morgen de tweede plank...

Fijne dag vandaag,
Liefs,
Mirjam

4 opmerkingen:

  1. Goed gedaan Mirjam,elke dag een plankje en het komt helemaal goed!
    Liefs Joyce.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn dat je weer begonnen bent...Hier had ik het gisteren helemaal op mijn heupen. Mijn aanrecht was helemaal vol gegroeid...Heerlijk nu grotendeels alles in de kastjes en een zak afval lichter :)
    Fijne dag nog!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dit was een makkie, ik zou er dan uit enthousiasme direct een volgende plank achteraan doen..zodat ik later toch weer te moe ben :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Daar ben ik al een keer ingetrapt Corine, en goed van geleerd...
      Liefs, Mirjam

      Verwijderen