dinsdag 3 februari 2015

Negentiende kastje

#19 Laatje van de grote kast...

In de woonkamer hebben wij een grote kast staan, voor het serviesgoed, maar deze kast heeft ook een heleboel laatjes, 18 in totaal. De 9 laatjes aan de linkerkant zijn van mij en dan andere 9 laatjes zijn van Ben (oftewel nog bijna leeg, ja echt...)

Dit zijn dus mijn laatjes...


Ik begin met linksboven en werk van links naar rechts en van boven naar beneden...

Dit laatje bevat al mijn bakspulletjes... en nog wat... het zal eens niet..


Als ik alles op de vloer uitleg, dan zie ik pas hoeveel er in die lade zit...


Zelfs een aardewerk puddingvormpje, dat is leuk straks met Pasen...
Maar hoort natuurlijk echt niet in deze lade..


Het boekje en nog een paar spulletjes van de broodbakmachine gaan waar ze horen, bij de broodbakmachine, lijkt me niet onverstandig...


Okee, bloem hoort bij bakken, maar toch niet in die lade... In de voorraadkast dan maar...


En hobby-klei. Ja, met die vormpjes samen is het leuk om labels te maken, maar dit gaat toch naar boven, bij de andere hobbyspullen...


Allemaal vormpjes, draad en een spuitzak... okee, dat zijn echte bakspullen... die mogen blijven...


Ja, en dan heb je ineens een bijna lege lade...
Heerlijk...!!


Dan kunnen deze pas aangeschafte spulletjes er wel bij...  Daar had ik nog geen goed plekje voor...


Alles weer bij elkaar in één lade, zo moet het zijn... helemaal blij dus...

Fijne dag vandaag mensen,
Liefs,
Mirjam

7 opmerkingen:

  1. Wat een gave kast en wat zijn die laatjes nog groot! Liefs Sabine

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo, die laatjes zijn groter dan je zou vermoeden! Wat komt er veel uit en wat kan er veel in!
    Niks heerlijker dan een opgeruimde baklade, is mijn ervaring.
    Handig die uitsteekvormpjes, je kunt ze overal voor gebruiken...
    Hier in huis zijn de uitsteekvormpjes van de Play doh bij de bakvormpjes gegaan :-)
    Op naar het volgende laatje!

    Fijne dag
    Liefs Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super weer een la klaar ,inderdaad heerlijk dat je weer overzicht hebt,ik merk dan dat je ook veel sneller er iets mee gaat doen!
    Ik heb laatst ook het bak kastje uitgezocht en sindsdien met mijn dochter een heerlijke boterkoek gebakken.
    Succes en een fijne dag ,
    liefs Joyce.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een heerlijke laatjes! Ik ben er dol op! Het zijn net gevonden schatten... Ik verheug me al op alle 9 laatjes;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Elke dag eentje, negen dagen lang... haha... je kunt je lol op...
      Liefs, Mirjam

      Verwijderen
  5. Hihhih ik wil niet zeuren, maar een kersenontpitter en een appelboor zijn geen bakspulletjes... duss als je erg strikt wilt zijn :) (grapje hoor ;)...)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee dat is waar ook, die moeten dan maar in het fruit-verwerk-laatje...
      haha (ook een grapje hoor..;)...)
      Liefs,
      Mirjam

      Verwijderen