zondag 11 januari 2015

Vijfde kastje

#5 Kluskast deel 3

Gisteren dus de derde plank van deze kast aangepakt...


Een grote bak staat er op deze plank, en een paar blikken verf, dit zijn wel echt de laatste blikken hoor, in geen enkel ander kastje kom je ze tegen... En een paar tubes... en nog een klein dienblaadje... Afijn, eerst maar eens leegmaken die plank...

En dan ligt dit allemaal op de vloer...


De grote bak even openmaken...


En in dat kleine gele bakje vond ik:  ja hoor, mijn Jip en Janneke borduurwerkje.. Dit heeft lang boven Laura's bed gehangen, toen ze nog heel klein was... heel geduldig had ik toen al die zwarte steekjes geborduurd... wat een werk...


En oh, ook nog de letters... die zijn al oud joh...


En in het roze bakje wat naaispullen en een piepklein fotootje van mijn ouders, nog van toen ze verkering hadden... 


Verder een heleboel hartjes, olieverf (what was I thinking...) een kleurenwaaier, mijn lijmpistool (oh was dat ding daar...?) een aantal haakjes, een pot krijtwas en mijn bakbonen...? 
Bakbonen........? Wat een stomme plek om die daar te bewaren...


Die gaan dus meteen naar beneden, bij de bakspullen...


Deze viel uit de kast en brak zijn nek... kan weg!


Deze gaan niet meer terug in de grote bak, hier wil ik nog wat mee doen binnenkort...


En wat moet ik met al die hartjes... Had ik ze bedoeld als cadeautjes? Voor wie dan...?
Geen idee meer, ze gaan in een doos, voor de rommelmarkt waar Laura over een tijdje weer op wil staan...


De rest kan terug in de bak, en terug op de plank, die ik natuurlijk wel eerst even schoonmaakte... ha!


En zo zijn de drie planken van de kluskast ook weer helemaal netjes...


O ja, er zitten ook nog drie laatjes onder...


Ik wens jullie een heel fijne zondag,
Liefs,
Mirjam

4 opmerkingen:

  1. amai Mirjam wat ben je in form!ik volg je kastjes!is dit de bedoeling tot het eind van het jaar?hebjij zoveel lades,kasten??
    ik heb buiten een muur gemaakt met allemaal hartjes,is mooi in al verschillende soorten materiaal,grootte..misschien een idee.groeten debora

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Debora, nee, ik ga er mee door tot ik alle kastjes, laatjes, mandjes en planken in huis gehad heb. Ik weet niet precies hoeveel het er dan zullen zijn, maar vast wel een heleboel... maar niet om echt 365 dagen mee bezig te zijn... Maar dat geeft helemaal niet, als ik klaar ben heb ik een heerlijk opgeruimd huis en weet ik weer wat ik in huis heb, ook niet onbelangrijk...
      En jouw idee met die hartjes ga ik onthouden, misschien toch nog een bestemming voor mijn hartjes...
      Liefs,
      Mirjam

      Verwijderen
  2. Wat heerlijk om al die schatten weer terug te vinden! Die borduurtjes zijn superschattig! Een vriendin van mij heeft het hele alfabet van diezelfde letters gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hahaha mooie plek voor je bakbonen. En die borduurwerkjes en foto van je ouders. fijn om die weer terug te vinden.

    BeantwoordenVerwijderen