vrijdag 9 januari 2015

Derde kastje

#3 Kluskast...

Onze logeerkamer is ook computerkamer, maar ook opbergkamer, want we hebben daar geen andere ruimte voor, geen zolder of vliering...
Dus op die kamer staan ook een paar kasten en in één van die kasten sloeg ik mijn slag gisteren...
Tenminste in een deel van die kast... de onderste plank van deze kast...

Op die plek heb ik alle verfpotten, kwasten, verfbakjes, roerstokjes en schilderstape staan. Plus nog een verzameling schroevendraaiers, rollerhouders, rollertjes en nog een flinke hoeveelheid andere spullen... De verf kan niet in de schuur, want te koud, en ik ben meestal degene die verft, dus hou ik lekker alle verfspullen bij elkaar. Het ruikt absoluut niet naar verf hoor, want dat zou niet kunnen in huis... Maar alles valt er nog net niet uit als je de deur open doet...


Even alles van die ene plank op het logeerbed gelegd, en een deel ernaast want het paste niet eens...


Eerder had ik al twee bakken met deksel gekocht en daar kon toch wel heel veel in...


Er hoefde niets weg, want alles wordt telkens opnieuw gebruikt. Ik bewaar alleen geen gebruikte kwasten, nooit, maak ze niet schoon, maar gooi ze gewoon weg... fout, maar dat oplosmiddel voor het schoonmaken is ook niet goed natuurlijk...
Even de plank goed schoongemaakt en alle spullen konden op deze manier weer in de kast...


Wat een heerlijk opgeruimd deel van deze kast weer... 
Vandaag de plank erboven.....?

Fijne dag vandaag en tot morgen...
Liefs,
Mirjam

7 opmerkingen:

  1. He Mirjam,

    Wat leuk om een kastje (lade) per dag te nemen, zeker om zo af en toe weer eens te ruimen. Hier kan dat zo af en toe ook wel eens gebeuren op bepaalde plekken. Vorig jaar flink huis gehouden op mijn atelier en dat geeft ook weer een heerlijk ruim gevoel, zeker in je kop.

    ben benieuwd naar je volgende kastje,

    groeten Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een goed resultaat met die bakken! Dat ziet er echt veel beter uit en is ook makkelijker zoeken, lijkt me. Want je hebt altijd net het achterste potje of kwastje nodig he? Goed bezig hoor! En ja, ik heb ook geen zolder, maar wel een kelder, die ik als opslagruimte gebruik. Maar ook mijn schuur staat tjokvol. Succes met de volgende kastplank!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hee Mirjam, wat leuk dat je een blog hebt gemaakt over opruimen; als dat geen stok achter de deur is! Het geeft een heerlijk opgeruimd gevoel, letterlijk en figuurlijk. Ik heb ook al een paar kasten onder handen genomen; juist met dit mindere weer pak ik zulke klussen het liefst beet, met mooi weer wil ik naar buiten! Succes verder! Liefs, Linda
    P.S. Ik wilde me aanmelden als volger, maar dat lukte nu even niet, moet ik uitzoeken...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goed bezig Mirjam :-) En wat ik dan zo slim vind is dat je de klus overzichtelijk houdt. Ik zou gelijk de hele kast leeghalen, maar daarmee wordt het eigenlijk een net te grote puinhoop. Per plank is beter!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ziet er allemaal al super uit. Ik heb vorig jaar jan 2014 grote schoonmaak in huis gehouden want mijn huis kwam te koop te staan en ik verwachte zelf snel te verhuizen. Makkelijk want alles hoeft alleen maar ingepakt te worden. We zijn een jaar verder en helaas nog steeds geen verkocht huis of een ander huis voor mij. Maar na een jaar urgentie verwacht ik dit jaar wel te verhuizen maar ja dit jaar duurt nog 12 maanden. Ik begin er dus dit jaar niet opnieuw aan, want ja dat doe ik wel na de verhuizing. Stoer dat je het weer doet. Liefs sabine

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Iedereen is aan de schoonmaak op dit moment.
    Allemaal lentekriebels?
    Gelukkig houd je het wel overzichtelijk. Een plank per dag.
    Vorig jaar heb ik het ook gedaan en als je klaar bent en het is weer opgeruimd, dan ben jezelf ook opgeruimd. En dan oppassen dat het niet opnieuw dichtslibt.
    Ik ga het met plezier volgen! Ongelofelijk hoeveel energie jij hebt gekregen sinds je niet meer werkt! Fijn!

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ziet er veel beter uit zo. Overzichtelijker!

    BeantwoordenVerwijderen