zondag 18 januari 2015

Twaalfde kastje

#12 Nog een aanrechtkastje

En wel een plank in zo'n kastje, direct onder het gootsteen. De plank waar de handdoeken liggen...
En nog zo wat...

Wat een zooitje op deze plank... het lijkt allemaal zo door elkaar te liggen...


Dit kwam er uit...
Een stapel keukenhanddoeken, theedoeken, vaatdoekjes en nog zo'n stapeltje... en ook nog een tosti-apparaat en een bakje met soda... (gebruik ik eens per kwartaal ongeveer, om de wasmachine een schoonmaakbeurt mee te geven... en soms bij de witte was...)


Ja, voor het kastje zelf, net als bij alle kastjes uiteraard, had ik de hulp van dit geurende goedje nodig hoor...


Deze handschoenen bracht Ben een keer mee, van een brandwerend materiaal en ijzersterk, dus heel geschikt om te gebruiken als ovenwanten. En dat doen we dus ook, heel vaak... super zijn ze...


Ja, ik hou van mooie rechte stapeltjes, en gestreken theedoeken... (kan rechter zie ik nu)


Deze kunnen weg, gebruik ik niet, naar de schuur ermee... Poetsdoeken voor Ben?


Blijvertjes, want groene pannenlap héééél lang geleden door Ben gemaakt, en de andere kreeg ik bij een haak-ruil met Emilie , komt uit de kast als ik de theepot op tafel wil zetten...


Dit was een tafellaken, is het natuurlijk nog, maar al een keer bij een schildersklus gebruikt. Naar boven ermee... bij de schildersspullen... tsssss...


En als alles dan weer teruggelegd is, lijkt het nog steeds een zooitje, maar toch ietsje minder... 
En weer schoon natuurlijk...


Morgen de linkerkant van deze plank...

Ik wens jullie allemaal een heerlijke zondag,
Liefs,
Mirjam

3 opmerkingen:

  1. Ik moet stiekum wel lachen om jouw kastjesschoonmaak ;-) Als ik alle planken hier in huis tel ben ik best even bezig met opruimen/schoonmaken, ik ben benieuwd hoe lang jij erover doet!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je gaat voortvarend, Mirjam!
    Dit zijn altijd van die rommelkastjes.
    Vorig jaar in de herfst heb ik al mijn kasten ook schoon gemaakt. Als je klaar bent heb je wel weer een opgeruimd gevoel.

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je gaat wel lekker door op deze manier van opruimen en erover bloggen,ik doe het je niet na;-)
    Heb onder in aanrechtkastje schoonmaakmiddelen,vaatdoeken,dweilen,poetsdoekjes etc. overzichtelijk in stapelmanden geordend.Keukendoeken in hoge lade van keukenkast zo ook de theedoeken waar ik rolletjes van maak en die ik opstapel,nou koop ik die spullen meestal in dezelfde kleur,formaat en materiaal,geeft daardoor al een minder rommelig geheel in mijn ogen.
    Die brandwerende handschoenen ga ik ook eens op de kop tikken want mijn pannenlappen of punt van theedoek vat wel eens vlam wanneer ik niet goed oplet.

    Fijne zondag voor wat er nog van over is!!
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen