donderdag 15 januari 2015

Negende kastje

#9 Nog een plank...

Gisteren deed ik de tweede plank in dit keukenkastje...


Eerst weer even alles uit het kastje gehaald zodat ik overzicht heb en zodat ik het kastje kon uitsoppen (sjonge dat was nodig zeg)...
Wat komt er dan toch weer enorm veel uit zo'n kastje... daar kan vast wel het een en ander van weg...


Drie soorten azijn en ja die gebruiken we allemaal...


Deze olie in sprayvorm heeft Ben een keertje in het buitenland besteld, en ze zijn heerlijk over een salade...


De diverse bak- of woksauzen zijn ook heerlijk, en gebruiken we ook allemaal regelmatig... De tabasco is voor door de versgeperste tomatensap...


Ook de verschillende olijfolies en ketjaps...


Nou ja, alles moest weer terug...
Maar wel overzichtelijker en helemaal schoon weer...


Ik wens jullie een heerlijke dag vandaag, hoop dat het een beetje beter weer wordt want ik ben de regen wel zat nu...
Liefs,
Mirjam

10 opmerkingen:

  1. Weer goed georganiseerden overzichtelijk!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Aafke, het lukt me steeds beter.
      Fijne dag, liefs, Mirjam

      Verwijderen
  2. Fijn toch als je eigenlijk alles wat er staat gebruikt. Daar is het voor ;-) Ik zal mijn kruidenplankje als volgende project nemen, want ik geloof nooit dat alles wat daar verzameld staat ook daadwerkelijk gebruikt wordt. Fijne dag! Liefs, Emilie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. O ja, kruidenkastje komt ook nog een keer aan de beurt... dat wordt schrikken vrees ik...
      Fijne dag Emilie, liefs,
      Mirjam

      Verwijderen
  3. Juist zulke veel gebruikte kastplankjes met deze producten hebben regelmatig een goede beurt nodig.
    Heerlijk dat je het weer schoon hebt.
    Het is hier nog harde wind en regen. Ik geloof dat we morgen het wat beter krijgen.

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Mirjam,

    Heel herkenbaar; dat je van te voren denkt dat je vast niet alles gebruikt of dat ee iets over datum is, maar dat in de praktijk er niets weg kan.

    Nu in ieder geval geen plakkerig plankje meer.

    Lieve groet
    Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ben er eindelijk aan toegekomen om je blog 'Een kastje per dag' eens goed door te lezen.
    Wat ruimt dat lekker op en het is opnieuw weer overzichtelijk.
    Zie dat jij verschillende flessen zoals azijn, sauzen,ketjap,vissaus,woksaus etc.
    na opening in keukenkastjes hebt staan,nou weet ik niet hoe koel het daar bij jou in de keuken is, maar wel weet ik dat dergelijke producten koel en donker bewaard moeten blijven.
    Bij mij staan die in de koelkast.
    Heb ook een hele rits aan flessen azijn met smaakje en wanneer ik er een per abuis in keukenkast terecht bij flessen olie en kom ik daar te laat achter drijven er vlokkerige sliertjes in en dat is gisting,weg gooien is dan het advies.
    Mag ik je een handige tip geven waar je bewaarwijzer kan downloaden in PDF bestand
    http://webshop.voedingscentrum.nl/gezond-veilig.html

    Fijn weekeind en lieve groet,Ger

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Ger,
      Jeetje, ik bewaar al mijn hele leven de azijn en de olies in een keukenkastje, wel donker dus, maar niet echt heel koel. Echter nog nooit van die vlokjes gezien. Nou doen we ook geen jaren met de flesjes, want ze worden heel regelmatig gebruikt.
      Goeie tip, die van de lijst met bewaartips, ga ik eens goed naar kijken...
      Fijn weekend,
      Liefs, Mirjam

      Verwijderen
  6. Hoi Mirjam,ik doe ook geen jaren/maanden met aangebroken flesjes en let altijd heel goed op houdbaarheidsdatum en hoelang iets na opening goed blijft om veilig te consumeren en wat er zoal nog meer op etiketten staat vermeld en ik lees en volg de aanwijzingen op:koel / koelkast bewaren etc.
    Ben net nog even naar keuken gelopen en het eerste het beste flesje wat ik uit koelkast pak:gembersiroop....na opening in koelkast bewaren.
    En wat die slierterige vlokjes in azijn met smaakje betreft,zal en kan niet beweren dat ze in jou flessen azijn zitten maar kan me voorstellen dat het niet opvalt wanneer je aan het kokkerellen bent,ik ontdek zulke dingen door de fles even tegen het licht te houden en dan zie ik die sliertjes zwemmen,schud ik met de fles is het nagenoeg niet meer te zien maar wordt de azijn beetje troebel.

    Liefs,Ger

    BeantwoordenVerwijderen