woensdag 7 januari 2015

Eerste kastje...

#1  Het nachtkastje...

Een paar weken geleden had ik besloten nogmaals 'Een kastje per dag' te gaan doen. Twee jaar geleden deed ik dit ook, met heel mooi resultaat. Alle kastjes, laatjes en plankjes hier in huis zijn destijds schoongemaakt en opgeruimd en er ging een aardige hoeveelheid spullen naar kringloop, familie en kliko... En een groot bijkomend voordeel is dat ik weer wist wat ik allemaal in huis had... Ik blogde er toen niet over...

Maar nu is er een heel groot deel van de kasten weer aardig dichtgeslibt... en dat was dus niet mijn bedoeling... 

Ik ga er dus nog een keer een rondje tegenaan, en om een goede stok achter de deur te hebben ga ik er nu wél over te bloggen, maar dan op een apart blog...

Gisteren was de eerste dag en gelijk nam ik mijn nachtkastje onder handen...
Het is een klein ladenkastje van Ikea, waar ik wat toiletartikelen in bewaar en mijn ondergoed... tja... gelijk met de billen bloot dus, figuurlijk dan hè...

Het bovenste laatje haalde ik leeg, maakte ik schoon en ik ruimde het weer opnieuw in...
Resultaat; een al wat oude bh kon wel weg en er lagen wat tissues en inlegkruisjes in die ik niet meer gebruik... weg ermee dus... 
Wie het niet wil zien, die kijkt maar niet...haha...


Voor het ruimen

Na het ruimen...

Het onderste laatje haalde ik ook leeg, maakte ik ook schoon en je raadt het al, ik ruimde het ook opnieuw in... En ook hier weer een aardig resultaat; er konden wel wat dingen weg, een flesje doucheschuim, half leeg en al heel lang niet meer gebruikt, een half pakje papieren zakdoekjes dat er al een eeuwigheid in ligt, een halflege tube, een heel oud flesje neusspray en een doosje kneedbare zeep, bijna leeg en uitgedroogd... 


Voor...

Na...

Dit kon weg...

Verwacht hier geen mooie foto's want vaak is er het licht niet goed genoeg, maar gewoon een getuigenis van wat ik deed...
Ik ben zelf heel benieuwd hoe lang ik dit vol ga houden en of er iemand geïnteresseerd is in mijn opruimpogingen... en wie weet, misschien steek ik wel iemand anders aan...

Ik wens jullie in ieder geval een heerlijke dag vandaag, tot morgen...

Liefs,
Mirjam

4 opmerkingen:

  1. Nou, ik ben zeker geinteresseerd! Heel erg bedankt voor je reacties op mijn blog! Het helpt mij erg als ik weet dat er mensen meekijken, een echte stok achter de deur. Dus ik ga ook zeker met jou meekijken en meeleven,. Dan kunnen we elkaar stimuleren. Heel veel succes! Groetjes, Aafke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk! Ik ben dol op opruimblogs, raak er altijd door aangestoken. Ik wil ook een kastje per dag gaan doen, heb het ook wel eens een paar weken gedaan maar dan stopte het toch ook weer ongemerkt. Succes!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk, Mirjam. Via Akelein's blog kwam ik bij jouw opruimblog terecht.
    Het lijkt een proces dat zich steeds herhaalt, dat opruimen. Ik ben ook weer begonnen. Ik heb er nog niet over geblogd, dat komt nog. Maar deze keer ga ik niet over alle kastjes bloggen of er uitgebreid foto's van maken. Dat heb ik al een keer gedaan.
    Bij jou is het net andersom :-)
    Je kastjes zien er weer schoon en opgeruimd uit, het zijn toch de dagelijkse kastjes die je het eerst storen.
    Veel opruimplezier!

    lieve groet,
    Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goed bezig hoor. Gewoon fijn om er mee te starten en er bewust mee bezig te zijn. En mooie foto's zijn niet nodig hoor.

    BeantwoordenVerwijderen