vrijdag 16 januari 2015

Tiende kastje

#10 En nog een plank

Ik vind tien eigenlijk al een soort van mijlpaal, dit zorgt ervoor dat ik zeker weten door ga met de kastjes per dag...

Gisteren een derde plankje in het kastje.. De bovenste dit keer...
En ja, daar kan ik niet bij zonder opstapje...


Vergeten er een foto van te maken, maar dit kwam er uit...


O, die witte bonen zijn eigenlijk mijn bakbonen...!!

De groene erwten heb ik een keer gebruikt om een krans mee te beplakken.. Ha nu weet ik het weer...

Nou ja, ik ga toch niet nog zo'n krans beplakken dus weg er mee dan maar (met de erwten hoor, de bonen blijven...)


Deze blikken zijn van Ben en staan met verschillende zaken er in al heel lang in de kast. Ik heb de inhoud nu maar weggegooid en ze goed schoongemaakt. Ik heb er nu bloem en havermoutvlokken ingedaan, de derde staat nog leeg... Nu zullen ze vast veel beter gebruikt gaan worden...


En dan nog wat van die oudjes... de glazen  pot zit al heel wat jaren vol met verschillende theezakjes, en het rubber ontbreekt zelfs, weg met zowel pot als zakjes...
De blauwe stenen pot is schoon en kan weer gebruikt worden.
En de cacao kan nu wel een keertje opgemaakt worden, in een lekker chocoladecake bijvoorbeeld... Mmmmm...


Afscheid nemen... 


En dan nog dat kleine witte bakje, wat komt daar uit...?
Bakspullen dus. Nou, de amandelmeel kan mooi in die blauwe pot.
De rest van die kleine dingen wel weer terug in het bakje... wel zo handig...


En zo ziet het bovenste plankje van deze kast er weer helemaal top uit, al zeg ik het zelf...haha...


Nu nog één plank en dan is deze kast weer helemaal gedaan...
Fijne dag vandaag,
Liefs,
Mirjam

3 opmerkingen:

  1. Goed bezig! Gefeliciteerd met je mijlpaal! En die oude blikken van Ben zijn prachtig! Ik hou d'r van;-) En je weet weer watje allemaal hebt! Dan kan het zomaar zijn dat je vanmiddag ontzettend zin in chocoladecake krijgt...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goed hoor, al 10 dagen bezig. En het leuke is dat je ziet dat het helpt. Dus dat volhouden komt vast goed. Lekkere warme chocolademelk met slagroom kan je er ook mee maken. Tenminste als je slagroom hebt - haha. Fijne dag vandaag! liefs, Emilie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie blikken, Mirjam!
    Fijn dat je ze weer gaat gebruiken.
    10 dagen - 10 planken, je gaat goed!

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen